Waarom we in dit geval spreken van cold calling?
Omdat er geen
directe link bestaat tussen uw onderneming en de persoon of het handelszaak dat u telefonisch benadert. Er is dus sprake van een
koud contact. Wanneer we spreken van een
warm contact? In het geval er wel een directe link bestaat tussen uw onderneming en een potentiële klant. Mogelijk kennen jullie elkaar al uit het verleden. Wanneer er sprake is van een koud contact wil dit nog niet zeggen dat cold calling niet effectief kan zijn. Sterker nog, er zijn heel veel voorbeelden te noemen van ondernemingen die cold calling succesvol toepassen. Wilt u dit ook? Dan kunt u
koude acquisitie uitbesteden. U huurt in dat geval een
extern organisatie in voor deze koude acquisitie. Waarom dit een goede keuze kan zijn? Dat vertellen wij u in onderstaande tekst!
Niemand verwacht cold calling
Particulieren en ondernemers worden geregeld gebeld door bedrijven die u een product aan willen smeren. Dit kan ieder moment van de dag gebeuren. Soms worden particulieren en handelszaken zelfs meerdere malen telefonisch benaderd door verschillende
(tele)marketeers. Het kan echter ook voorkomen dat u als particulier of ondernemer wekenlang niet benaderd wordt. Cold calling-targets weten dus nooit wanneer zij een telefoontje kunnen verwachten. Voor u als (aanstormend) (tele)marketeer maakt dit het er natuurlijk niet makkelijker op. U kunt de persoon of het organisatie op uw lijstje wel bellen, maar de kans is groot dat hij/zij hier helemaal niet op zit te wachten. Hierdoor eindigt menig cold calling-gesprek binnen de kortste keren. Het is aan u om dit te voorkomen. Maar dit is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.
Een lastige bezigheid
Veel bedrijven die willen starten met cold calling beseffen niet dat dit een lastige bezigheid is. Het is namelijk heel wat meer dan enkel particulieren of
ondernemers benaderen per telefoon. Het bellen op zich vormt voor de meeste mensen geen probleem, maar het gaat natuurlijk om het
gesprek. Middels het gesprek moet u degene aan de andere kant er namelijk van overtuigen om uw product of dienst af te nemen. En dat is geen makkelijke opgave, want jullie zijn onbekenden van elkaar. Dit maakt het direct lastig, want u zou zelf ook niet snel iets afnemen bij een onbekende.
Heeft u zelf nog niet of nauwelijks mensen benaderd via cold calling?
Dan weet u ongetwijfeld niet welke
techniek u hierbij moet gebruiken. Daarom is cold calling een goede keuze. Het bedrijf aan wie u de cold calling uitbesteedt, is namelijk
ervaren op dit gebied. Door cold calling uit te besteden wordt u dus vrijwel nooit teleurgesteld.
Altijd een woordje klaar
Lang niet iedereen kiest direct voor calling uitbesteden. Er zijn genoeg ondernemers die eigenwijs genoeg zijn om het eerst zelf te proberen. Dit is overigens alleen aan te raden wanneer u altijd een woordje klaar heeft. Starten met cold calling heeft namelijk geen zin als u niet weet wat u moet vertellen.
Vindt u het lastig om mensen telefonisch te overtuigen?
Dan raden wij u niet aan dit toch zelf te proberen. De kans dat u uw producten of diensten aan de man weet te brengen, is in dat geval namelijk bijzonder klein. Bij uitbesteden hoeft u hier niet bang voor te zijn. De ervaren (tele)marketeers van het bedrijf dat u inhuurt hebben namelijk altijd een woordje klaar. Zij zijn door de kluiten gewassen en weten precies hoe zij een gesprek aan moeten vliegen. Bovendien zijn zij
gespecialiseerd in cold calling. Dit maakt de slagingskans een stuk groter. Dit is dus zeker aan te raden wanneer u hier zelf geen ervaring mee heeft!
Zelf geen omkijken naar cold calling
Vraagt u zich nog steeds af waarom u met uw bedrijf cold calling moet uitbesteden? Allereerst natuurlijk omdat de kans op
nieuwe klanten hierdoor een stuk groter is. Maar dit is echt niet het enige voordeel van calling uitbesteden. Zo heeft u zelf helemaal geen omkijken meer naar cold calling wanneer u dit overlaat aan een gespecialiseerd bedrijf. U hoeft zelf bijvoorbeeld geen mensen te werven die deze vorm van marketing voor u uitvoeren. Hierdoor houdt u meer tijd over om in uw onderneming te steken. U kunt uzelf dus richten op de zaken waar u goed in bent en de rest overlaten aan het in cold calling gespecialiseerde bedrijf. Daarnaast is het ook niet nodig om zelf een strategie te bepalen. Uiteraard voert het bedrijf dat de cold calling voor u uitvoert altijd overleg over de gang van zaken. Zo heeft u het zelf uiteraard voor het zeggen voor wat betreft de invulling van de
cold calling-campagne. Het bedrijf dat u inhuurt zal u hier ongetwijfeld wel bij adviseren. Sla dit
advies vooral niet uit de wind, want zij zijn immers de ervaringsdeskundigen op dit gebied. De rest wordt vervolgens allemaal door het ingehuurde bedrijf geregeld, zoals de bezetting en het plan voor het benaderen van bedrijven en/of particulieren. U heeft er zelf dus helemaal geen omkijken meer naar en dat is natuurlijk prettig.
Wat kost cold calling uitbesteden?
Hierboven las u de
voordelen die uitbesteden met zich meebrengt. Uiteraard ziet u ook één nadeel aan het uitbesteden van deze vorm van marketing: de
kosten. Veel bedrijven hikken aan tegen dit nadeel. Wanneer u cold calling uitbesteedt, kost het u immers geld. Dit is niet het geval wanneer u er zelf mee start. Voor u kiest voor uitbesteden, bent u vast en zeker benieuwd wat de kosten hiervoor zijn. Op voorhand is dit echter niet te zeggen, hoe graag u dit ook wilt weten. De kosten van hiervan zijn namelijk afhankelijk van een groot aantal
factoren. Zo speelt de grootte van de campagne bijvoorbeeld mee. Wilt u alleen mensen en bedrijven in uw omgeving benaderen? Of richt u zich op het hele land? Hoe groter het te bereiken gebied, des te meer uitbesteden cold calling u kost. Bij een groot gebied moeten er immers meer personen op de campagne gezet worden en duurt deze langer. Hierdoor wordt het uitbesteden van cold calling een dure aangelegenheid. Voor u ervoor kiest om cold calling uit te besteden, doet u er dan ook goed aan om een
offerte op te vragen bij een gespecialiseerd bedrijf. Hierdoor weet u binnen de kortste keren wat uitbesteden cold calling u kost.