Callcenter inhuren?
In het kort

Bent u opzoek naar nieuwe klanten en wilt u daarvoor graag telemarketing inzetten? Dan kan het verstandig zijn een gespecialiseerd callcenter in te schakelen. De medewerkers van een callcenter hebben ervaring op het gebied van telefonische verkoop. Zij kennen de verkooptechnieken door en door en weten hoe zij verschillende producten aan de man moeten brengen. De kans is daardoor erg groot dat het uitbesteden aan een callcenter groot effect heeft.

Vakbekwaam

Meer meer dan 20 jaar ervaring in het sales vak is geen uitdaging ons te gek. Ervaring in sales loont altijd!

Flexibel

We zijn een zeer flexibel bedrijf en geen uren fabriek. Een op maat gemaakt traject is bij ons zeker mogelijk.

Prijs Kwaliteit

We hanteren een goede prijs kwaliteit verhouding. De ervaring die wij hebben, bieden we aan tegen een scherp tarief.

Gratis consult

Weet je niet zo goed waar je moet beginnen? Wij helpen je graag met een vrijblijvend en gratis consult.

Referenties
Callcentre
Is het inhuren van een callcenter een uitkomst voor uw bedrijf? Koude acquisitie maakt vandaag de dag steeds vaker deel uit van de marketingstrategie van bedrijven. Zo wordt er bijvoorbeeld steeds vaker de telefoon gepakt om producten of diensten aan de man te brengen. Er worden in dat geval telefoontjes gepleegd naar onbekende bedrijven of particulieren. Nu lijkt dit niet bepaald moeilijk. Uit ervaring weten wij echter dat veel ondernemers hier geen succes mee boeken. Het is namelijk bijzonder lastig om telefonische verkoop te realiseren. Dit komt met name omdat er geen directe link is met de persoon of het bedrijf aan de andere kant van de lijn. Daarnaast wordt er geregeld de verkeerde techniek gebruikt om mensen te overtuigen. Heeft u inmiddels al de nodige bedrijven en/of particulieren per telefoon benaderd, maar blijft het succes vooralsnog uit? Dan kan dit natuurlijk behoorlijk frustrerend zijn. Om toch succes te boeken, kunt u een callcenter inhuren. Maar is dit daadwerkelijk een uitkomst voor uw bedrijf?

Eerst zelf een poging wagen

Er zijn genoeg ondernemers die behoorlijk eigenwijs zijn. Weet u van uzelf dat u eigenwijs bent? Dan is een callcenter inhuren vast niet het eerste waar u aan denkt. U wilt in dat geval ongetwijfeld eerst zelf proberen om producten of diensten te verkopen aan particulieren of bedrijven. Hoe moeilijk kan het immers zijn om iemand te bellen en deze persoon of dit bedrijf een voorstel te doen? Moeilijker dan u denkt. Zoals reeds gezegd in de intro gaat het om een persoon of bedrijf dat u nog niet kent. En een onbekend persoon neemt natuurlijk niet direct producten of diensten van uw onderneming af. Daarom moet u precies weten hoe u het gesprek aan moet vliegen. Waarschijnlijk probeert u het eerst op een vriendelijke toon. De kans op succes wordt hierdoor alleen maar kleiner. Waarom? Omdat u bij telefonische verkoop juist een professionele toon moet gebruiken. Indien u een professionele houding aanneemt, stijgt de kans op verkoop. Bovendien is het handig om uw praatje klaar te hebben. Oefen deze ook regelmatig voor u daadwerkelijk start met het bellen van potentiële klanten. Kortom: het is best lastig om zelf succes te boeken met telefonische verkoop wanneer u hier geen ervaring mee heeft.

Gespecialiseerd in telefonische acquisitie

Heeft u reeds verwoede pogingen gedaan om producten of diensten telefonisch aan de man te brengen, maar blijft het resultaat uit? Dan overweegt u mogelijk wel om te stoppen met deze vorm van koude acquisitie. Jammer, want zodoende loopt u ontzettend veel klanten mis. Indien u zelf geen succes boekt, kunt u overwegen een callcenter in te schakelen. U heeft ongetwijfeld weleens van het woord callcenter gehoord. Dit is een afdeling of organisatie die gespecialiseerd is in het afhandelen van telefoonverkeer. De medewerkers van zo’n callcenter hebben vaak ruime ervaring in het plegen van telefoontjes. Voor zij aan de slag gaan, krijgen zij een speciale training. Hierbij leren zij verschillende technieken om personen aan de andere kant van de lijn te overtuigen een product of dienst af te nemen. Een callcenter inhuren leidt hierdoor dan ook vaak tot succes. De medewerkers van dit callcenter kunnen vast en zeker ook de producten of diensten van uw bedrijf aan de man brengen. Een callcenter inhuren kost u inderdaad geld, maar het levert u ongetwijfeld ook veel nieuwe klanten op. Zeker het overwegen waard dus wanneer u wilt dat telefonische acquisitie onderdeel uit gaat maken van uw marketingstrategie.

Zelf personeel scholen voor verkoop per telefoon

Voor veel ondernemers is een callcenter inhuren een lastige stap. Zij zijn bang dat zij hierdoor veel verantwoordelijkheid uit handen geven. Er is echter nog een andere mogelijkheid dan een callcenter inhuren wanneer u telefonische acquisitie toe wilt passen. U kunt er namelijk ook voor kiezen om uw personeel te scholen. In dat geval leren zij hoe ze particulieren en/of bedrijven moeten benaderen via de telefoon. Er kleeft echter wel een nadeel aan deze optie, want het kost ontzettend veel geld. Uw personeel leert namelijk niet in één dag welke technieken zij kunnen gebruiken om mensen per telefoon te overtuigen. Vaak moeten er heel wat trainingen aan te pas komen. En hoe langer het duurt, des te meer geld het u gaat kosten. Daarnaast kunt u er natuurlijk ook voor kiezen om mensen aan te nemen die zich volledig op telefonische acquisitie richten. Indien u het hele jaar door particulieren en bedrijven wilt benaderen, is dit zeker het overwegen waard. Gaat het slechts om een tijdelijke campagne? Vraag u dan af of dit wel de moeite waard is. Ook dit kost namelijk behoorlijk veel en u heeft waarschijnlijk maar voor bepaalde tijd werk voor zo’n iemand. Een callcenter inhuren is wat dat betreft de beste optie.

Wat kost een callcenter inhuren?

Ziet u geen andere optie meer dan een callcenter inhuren? Dan weet u inmiddels dat dit kosten met zich mee gaat brengen. Voor u de knoop definitief doorhakt, wilt u ongetwijfeld weten wat het inhuren van een callcenter u gaat kosten. Het is echter niet mogelijk om op voorhand harde uitspraken te doen over de prijs. Waarom niet? Omdat ieder bedrijf de hulp van een callcenter op een andere manier inzet. Uiteraard wordt er standaard gebruikgemaakt van de telefoon, maar de campagne verschilt natuurlijk per bedrijf. Zo kan het ene bedrijf het hele jaar door de hulp van een callcenter gebruiken voor het afhandelen van telefonisch verkeer. Dit is echter lang niet bij ieder bedrijf het geval. Wilt u een telefonische campagne starten voor een bepaalde periode? Dan hoeft u alleen voor de betreffende periode een callcenter in te huren. In dit laatste geval kost een callcenter inhuren u natuurlijk stukken minder dan wanneer u het hele jaar een beroep op de diensten van een callcenter doet. Om een goed beeld te krijgen van de kosten, vraagt u een offerte aan. Richt u hierbij niet tot slechts één callcenter, maar benader er meerdere. Deze verschillende offertes legt u vervolgens naast elkaar om een vergelijking te maken. Zodoende weet u direct wat een callcenter inhuren u gaat kosten.