Is het inhuren van een callcenter een uitkomst voor uw bedrijf?
Koude acquisitie maakt vandaag de dag in Nederland steeds vaker deel uit van de marketingstrategie van bedrijven. Zo wordt er bijvoorbeeld steeds vaker de telefoon gepakt om producten of diensten aan de man te brengen. Er worden in dat geval telefoontjes gepleegd naar onbekende bedrijven of particulieren in Nederland. Nu lijkt telemarketing niet bepaald moeilijk. Uit ervaring weten wij echter dat veel ondernemers bij klantcontact geen succes mee boeken. Het is namelijk bijzonder lastig om telefonische verkoop te realiseren. Dit komt met name omdat er geen directe link is met de persoon of het bedrijf aan de andere kant van de lijn. Daarnaast wordt er geregeld
de verkeerde techniek gebruikt om mensen te overtuigen. Heeft u inmiddels al de nodige bedrijven en/of particulieren per telefoon benaderd, maar blijft bij klantcontact het succes vooralsnog uit? Dan kan klantcontact natuurlijk behoorlijk frustrerend zijn. Om toch succes te boeken, kunt u een callcenter inhuren. Bedrijven vinden mogelijkheden bij telemarketing door het inhuren van een callcenter. Maar is telemarketing via een callcenter daadwerkelijk een uitkomst voor uw bedrijf? Hieronder vind je informatie om het inhuren van een callcenter of helpdesk te overwegen.
Eerst zelf een poging wagen
Er zijn genoeg ondernemers in Nederland die behoorlijk eigenwijs zijn voor het inhuren van een callcenter of helpdesk. Weet u van uzelf dat u eigenwijs bent? Dan is uitbesteden aan een callcenter vast niet het eerste waar u aan denkt voor mogelijkheden. U wilt in dat geval ongetwijfeld eerst zelf eigen informatie gebruiken om producten of diensten te verkopen aan particulieren of bedrijven. Hoe moeilijk kan klantenservice immers zijn om iemand in Nederland te bellen en deze persoon of dit bedrijf een voorstel te doen? Moeilijker dan u denkt. Zoals reeds gezegd in de intro gaat het om een persoon of bedrijf dat u nog niet kent. En een onbekend persoon neemt natuurlijk niet direct producten of diensten van uw onderneming af. Daarom moet u precies weten hoe u het gesprek tijdens klantcontact aan moet vliegen. Waarschijnlijk probeert u het eerst op een vriendelijke toon. De kans op succes bij klantcontact wordt hierdoor alleen maar kleiner. Waarom? Omdat u bij telemarketing juist een professionele toon moet gebruiken voor klantenservice. Indien u een professionele houding aanneemt, stijgt de kans op verkoop. Bovendien is het handig om uw praatje klaar te hebben. Oefen deze ook regelmatig voor u daadwerkelijk start met het bellen van
potentiële klanten. Kortom: het is best lastig om zelf succes te boeken hiermee wanneer u geen ervaring hebt met klantenservice. Meerdere bedrijven in Nederland vinden callcenters goed voor het opnemen van telefonische werkzaamheden. Inhuren kan mee helpen voor grote sales mogelijkheden.
Gespecialiseerd in acquisitie
Heeft u reeds verwoede pogingen gedaan om via klantenservice producten of diensten telefonisch aan de man te brengen, maar blijft het resultaat uit? Dan overweegt u mogelijk wel om te stoppen met deze vorm van koude acquisitie. Jammer, want zodoende loopt u ontzettend veel klanten mis. Indien u zelf geen succes boekt, kunt u overwegen een callcenter in te schakelen. U heeft ongetwijfeld weleens van het woord
callcenter gehoord. Dit is een afdeling of organisatie die gespecialiseerd is in het afhandelen van
telefoonverkeer en klantenservice. De medewerkers van zo’n callcenter hebben vaak ruime
ervaring in het plegen van telefoontjes en klantenservice. Voor zij aan de slag gaan, krijgen medewerkers bij een callcenter een speciale training. Hierbij leren zij verschillende technieken en werkzaamheden om personen aan de andere kant van de lijn te overtuigen een product of dienst af te nemen. Werken met een callcenter leidt hierdoor dan ook vaak tot succes. De medewerkers van dit callcenter kunnen vast en zeker ook de producten of diensten van uw bedrijf aan de man brengen. Een callcenter kost u inderdaad geld, maar het levert u ongetwijfeld betere klantenservice en ook veel
nieuwe klanten op. Uitbesteden van werken aan callcenters, zorgt ervoor sales toenemen door meerdere aanvragen. Zeker het overwegen waard om samen met een callcenter te werken voor nieuwe mogelijkheden dus wanneer u wilt dat telefonische acquisitie onderdeel uit gaat maken van uw
marketingstrategie. Zoek je goede klantenservice in Nederland? Een helpdesk inhuren kan het aantal aanvragen voor gesprekken helpen opnemen, waardoor je zorgt voor beste service. Callcenters bieden ook meerdere functies en diensten aan, zodat ze nieuwe mogelijkheden voor sales of service vinden. Voor vragen over sales of werkzaamheden, kun je gratis bellen naar callcenters. Een callcenter zorgt ervoor dat contact met klanten goed verlopen. Je kunt gratis bellen naar callcenters voor informatie en diensten.
Zelf personeel scholen voor verkoop per telefoon of klantenservice
Voor veel ondernemers is uitbesteden aan een callcenter een lastige stap. Zij zijn bang dat zij hierdoor veel verantwoordelijkheid en werkzaamheden uit handen geven. Er is echter nog een andere mogelijkheid dan een callcenter benaderen wanneer u telefonische acquisitie toe wilt passen. U kunt er namelijk ook voor kiezen om uw
personeel te scholen. In dat geval leren zij hoe ze particulieren en/of bedrijven moeten benaderen via de telefoon. Er kleeft echter wel een nadeel aan deze optie, want het kost ontzettend veel geld. Uw personeel leert namelijk niet in één dag welke technieken of werkzaamheden zij kunnen gebruiken om mensen per telefoon te overtuigen. Vaak moeten er heel wat trainingen aan te pas komen. En hoe langer het duurt, des te meer geld het u gaat kosten. Daarnaast kunt u er natuurlijk ook voor kiezen om mensen aan te nemen die zich volledig op telefonische acquisitie richten. Indien u het hele jaar door particulieren en bedrijven wilt benaderen, is dit zeker het overwegen waard.
Gaat het slechts om een tijdelijke campagne?
Vraag u dan af of dit wel de moeite waard is. Ook dit kost namelijk behoorlijk veel en u heeft waarschijnlijk maar voor bepaalde tijd werk voor zo’n iemand. Een callcenter of helpdesk gebruiken is wat dat betreft de beste optie. Het inhuren van callcenters zorgt voor grote sales met meerdere mogelijkheden om aantal bedrijven te helpen. E-mail en media helpen callcenters om goede gesprekken te bieden. Inhuren van callcenters zorgt ervoor dat personeel meerdere functies gaan opnemen en contact op basis van goede service.
Wat kost een callcenter inhuren?
Ziet u geen andere optie meer dan een callcenter of helpdesk benaderen? Dan weet u inmiddels dat dit kosten met zich mee gaat brengen. Voor u de knoop definitief doorhakt, wilt u ongetwijfeld weten wat het inhuren van een callcenter u gaat kosten. Het is echter niet mogelijk om op voorhand harde uitspraken te doen over de prijs. Waarom niet? Omdat ieder bedrijf de hulp van een callcenter of helpdesk op een andere manier inzet. Uiteraard wordt er standaard gebruikgemaakt van de telefoon voor klantcontact, maar de campagne voor klantcontact verschilt natuurlijk per bedrijf. Zo kan het ene bedrijf het hele jaar door de hulp van een callcenter gebruiken voor het afhandelen van telefonisch verkeer. Dit is echter lang niet bij ieder bedrijf het geval. Wilt u een telefonische campagne starten voor een bepaalde periode? Dan hoeft u alleen voor de betreffende periode een callcenter in te huren. In dit laatste geval kost een callcenter u natuurlijk stukken minder dan wanneer u het hele jaar een beroep op de diensten van een callcenter doet. Om een goed beeld te krijgen van de kosten, vraagt u een offerte aan bij een callcenter. Richt u hierbij niet tot slechts één callcenter, maar benader er meerdere. Deze verschillende offertes legt u vervolgens naast elkaar om een vergelijking te maken. Zodoende weet u direct wat een callcenter in Nederland u gaat kosten. Wanneer je wilt weten over inhuren van callcenters, helpen ze graag met goede informatie. Callcenters helpen graag telefonische gesprekken van jouw personeel over te nemen.